Nils

torsdag, september 21, 2006

Idag när jag skulle åka till jobbet hade jag en restid på drygt fyra timmar mot vanligtvis 35 minuter. Det hela började med totalstopp i pendeltågs-trafiken på grund av ett elfel när jag kom till Tumba station. När trafiken var igång efter cirka 15 min började min pendel rulla mot Stockholm. Precis innan Flemingsberg började det dunka i taket på tåget. Det lät som om en gigantisk jätte slog med knytnäven i taket. Kontaktledningen var riven… nu förstod jag att det bara var att slå sig ner på en ledig plats i tåget och ta det lugnt. Tågets kaross var strömförande, personer i bakre vagnen var skadade. Efter drygt en timma fick vi lämna tåget och ta en promenad i makadamen och sedan ta en av alla buss som SL hade kört fram till oss hundratals personerna som fanns på tåget. Bussen gick till Huddinge, därifrån blev det en Taxi till Centralen, det fanns inte en möjlighet att komma med första tåget som rullade in. Ett gäng tåg hade varit inställda och massa människor ville med. Klockan 11.10 var jag på jobbet mot normalt 07.42. Jag hoppas att det går bättre på hemvägen.

  • Se Aftonbladet
  • 1 Kommentarer:

    • Jo tack! Det var en upplevelse och kanske lite straff för alla gånger jag själv har hänvisat till ersättningsbussar :)

      Av Blogger Nils, vid 28 september, 2006 14:29  

    Skicka en kommentar

    << Tillbaka till förstasidan