Nils

tisdag, januari 09, 2007

Idag känner jag att jag måste lobba lite för www-världen! (Tidigare har jag gjort det för kollektiv-trafiken). Men ett av de mer berömda orden gällande Internet måste vara en tidigare kommunikationsministers, Inez Usmans ord:

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet"


Detta sa hon i maj 1996. Idag kan vi knappt vara utan www-världen! Det är skönt... :)

2 Kommentarer:

  • Måste ju medge att jag är internetberoende ja... Fast ibland önskar jag att det inte fanns några datorer alls!

    Av Anonymous Anonym, vid 13 januari, 2007 09:31  

  • Visst kan vi önska så ibland men vi hade haft ett annat företagsklimat :)

    1968 sa Dental Economics "Det krävs att 100 byråkrater jobbar i 100 år för att orsaka ett lika stort misstag som en dator kan skapa på en hundradels sekund" och lite sanning ligger det nog i uttalandet.

    Av Blogger Nils, vid 13 januari, 2007 09:42  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till förstasidan