Nils

onsdag, november 15, 2006

Idag känner jag att jag måste slå ett slag för kollektiv-trafiken! Ibland finns det försenade tåg och bussar av olika anledningar, tyvärr drabbas jag ofta av dessa sena tåg när jag åker till och från jobbet men det är inte ofta då jag åker på nöjesresor som mina tåg är sena och det tackar jag för.

Som jag hintade om ovan fungerar inte alltid SL-trafiken som den ska men då ersätter SL mig så snällt för mina taxiutlägg. Det blir sådär minst två taxi i veckan från stationen hem till min bostad.

Som ni ser på bilden tyckte jag tidigt i livet om att åka med utan att köra. Den tiden kallar jag mertid i form av bokläsningstid eller möjlig till att sätta nya rekord på mobilspelentid. Som ni ser finns det alltid fördelar med kollektivtrafiken.

3 Kommentarer:

  • Tycker du om att åka spårvagn i Göteborg också? Det gör inte jag.

    Av Anonymous Anonym, vid 17 november, 2006 16:06  

  • Spårvagn är lite småmysigt men jag tycker inte det är smidigast, går långsamt och tar ändå ganska lång tid.

    Men, det är Göteborg och Göteborg är mysigt.

    Av Blogger Nils, vid 19 november, 2006 21:21  

  • Spårvagnarna är fina, dock tillhör de 1800-talet ;)

    Råkade se din blogg idag på jobbet Nils, snygg! Hit får man surfa in fler gånger. Borde skaffa mig en egen.

    Skaffa dig en bra dag!
    Anders

    Av Anonymous Anonym, vid 20 november, 2006 14:50  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till förstasidan