Nils

måndag, oktober 30, 2006

Så är helgen slut och vardagen har återinträtt i livet. Under helgen som gått har jag varit i Linköping, min gamla studentstad och besökt en pluggakompis från Ronneby. Ungefär en gång om året har några av mina Ronnebyvänner och jag träffats för att umgås under en helg och denna gång var det Mias tur att vara värd i Linköping. Gustav och Jeanette kom från Skåne, Carin från Norrköping och jag från Stockholm vid 20-tiden i fredags. Mia hade fixat Tacos, supergott.

På lördagen gick vi lite på stan och sedan drog vi upp till Gamla Linköping. Där köpte vi på oss lite godis i Cloettas godisbutik och sedan blev det en fika på Ragnar Dahlbergs Café, både Ragnar och hans fru var där och serverade oss. Här i Gamla Linköping var vi även inne i en ”täljbod” och hittade den fina WC-skylten som är på bilden. På kvällen käkade vi Mongolisk buffé, mmm!

Söndagen var det Flygvapenmuseum som gällde och sedan hemfärd framåt 17. Sammanfattningsvis en mycket bra helg!

3 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till förstasidan