Nils

onsdag, juli 26, 2006

Nu är jag hemkommen från A6 och IKEA där jag införskaffat två VIKA STURE till ett pris under 100-lappen, se gärna på STURE här men bortse från skivan. Ett riktigt kap för en Smålänning som mig. Nu kanske ni undrar vad jag ska använda dessa två till, men det kommer ni först få se om ni kommer på stor fest till mig och Sara hemma i Stockholm.
Till efterrätt idag fick vi då en riktig klassiker, vinbär med vaniljsås. Vinbären ska vara sockrade och sedan rikligt med vaniljsås. Mycket gott!

4 Kommentarer:

  • Jag visste nog inte riktigt att smålänningar livnärde sig på endast bär? Vad äter de på vintern?

    Av Anonymous Anonym, vid 27 juli, 2006 12:44  

  • Bär, om du fryst ner blåbär efter att du plockat dem på hösten kan du hälla varm mjölk på de frusna bären och de smarkar nästan som nyplockade, även på vintern. :)

    Av Blogger Nils, vid 27 juli, 2006 13:28  

  • Oj, du verkar ju vara en riktig bärexpert! Det där med vinbär ser gott ut! Kanske är det jag ska göra av mina små stackare som sitter på busken i trädgården då, det blir väl kanske en halv portion. Blåbär och hallon plockar jag i frysen, det finns ju färdigpaketerat och klart att köpa på ICA så det orkar jag inte gå och leta efter i skogen. ;)

    Av Anonymous Anonym, vid 27 juli, 2006 16:34  

  • Inte jag heller men andra i familjen gillar det och jag gillar att äta. :)

    Av Blogger Nils, vid 27 juli, 2006 21:17  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka till förstasidan